admin admin .

admin

5 کاربرد استیل در نیروگاه‌ها

همین عامل سبب می‌شود، استیل بهترین گزینه برای ساخت این سازه‌ها محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید استیل از آلیاژهای بر پایه آهن تشکیل شده است. از کروم، نیکل و مولیبدن می‌توان به مهم‌ترین عناصر اصلی آلیاژ استیل نام برد. این عناصر سبب افزایش مقاومت و استحکام در برابر خوردگی می‌شوند.

درواقع کروم درون استیل با تشکیل یک لایه اکسید مقاوم در برابر خوردگی، مانع از رسیدن مواد شیمیایی و اکسیژن به سطح استیل می‌شود. به همین دلیل کاربرد استیل در نیروگاه‌ها بسیار زیاد است.

سیستم بویلر، دومین کاربرد استیل در نیروگاه‌ها
در نیروگاه‌ها به مقدار زیادی ساخت دیگ‌های بخار استیل مشاهده می‌شود. دیگ بخار یک مخزن سربسته است که در آن آب یا سیالات دیگر گرم می‌شوند و تبدیل به بخار گرم خواهند شد. دیگ‌های بخار را به دلیل اینکه باید در برابر خوردگی مقاوم باشند، از آلیاژ‌های استیل می‌سازند.

به طور معمول برای ساخت دیگ‌های بخار در نیروگاه‌ها از ورق استیل 304 یا 316 استفاده می‌شود. این دو آلیاژ مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده از خود نشان می‌دهند.

مبدل‌های حرارتی
یکی دیگر از کاربردهای استیل در نیروگاه‌ها، استفاده از آنها به منظور ساخت مبدل‌های حرارتی است. از مبدل حرارتی برای انتقال حرارت بین دو سیال با دمای متفاوت استفاده خواهد شد. جالب است بدانید از مبدل حرارتی فقط در نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه رادیاتورهای منازل، خودرو ، صنایع غذایی و ... نیز از جمله نمونه‌های مبدل حرارتی به حساب می‌آیند.

در گذشته از آلومینیم به دلیل قیمت پایین و دسترسی راحت استفاده می‌شده است. اما امروزه با گسترش کاربرد استیل در نیروگاه‌ها، برای ساخت مبدل‌های حرارتی از استنلس استیل استفاده می‌شود.

دوام و طول عمر بالا، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بسیار زیاد استیل، این آلیاژ را به یکی از بهترین گزینه‌های ساخت مبدل‌های حرارتی تبدیل کرده است.

توربین‌ها، چهارمین کاربرد استیل در نیروگاه‌ها
امروزه برای ساخت توربین‌های مورد نیاز در نیروگاه‌ها از استیل استفاده می‌شود. بسیاری از توربین‌ها به صورت مداوم در کنار آب به شکل مایع و بخار قرار می‌گیرند. به همین علت باید از مقاومت خوبی در برابر خوردگی برخوردار باشند. از آنجایی که در روی سطح استیل یک لایه اکسید کروم مقاوم در مقابل خوردگی وجود دارد، برای ساخت توربین‌ها از استیل استفاده می‌شود.

لوله‌های استیل
استفاده از لوله‌های استیل را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین کاربردهای استیل در نیروگاه نام برد. در نیروگاه‌ها به دلیل وجود مواد خورنده و ساینده، استفاده از استیل ضروری محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد استیل به دلیل برخورداری از کروم، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. شما می‌توانید برای خرید لوله استیل اینچی 304 با کارشناسان استیل صدری تماس حاصل نمایید.

https://steeltamadonsadri.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۲:۰۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)