admin admin .

admin

تخته چندلایی ضد آب چیست؟

 استفاده از آن بعنوان کفپوش یا پوشش اتاقک و مکان های دیگر، گزینه مناسبی می باشد. در این مقاله به تخته چندلایی ضد آب می پردازیم. با ما همراه باشید.

تخته چندلایی ضد آب چیست؟
تخته چندلایی ضد آب همان تخته های معمولی می باشد که قابلیت های خاص و منحصر به فردی به آن اضافه شده که باعث مقاومت تخته چندلایی در برابر رطوبت و آب شده است.
در تخته چندلایی ضدآب از چسب فنول آب بند استفاده می شود که پلای وود را نسبت به آب و رطوبت مقاوم می کند. این چسب باعث شده تا از تخته چندلایی ضد آب بتوان در مکان هایی که شرایط آب و هوایی مرطوب یا حجم بالایی از بارندگی دارند، استفاده نمود.
برای تهیه تخته چندلایی ضد آب، چوب های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما از چوب های بهتر در لایه رویی استفاده می شود. چوبی بهتر است که گره و نواقص در آن کمتر باشد. چوب ها را بر اساس کیفیت به سطوح a، b، c و d تقسیم بندی می کنند. چوب a از کیفیت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل در تولید تخته چندلایی ضد آب در لایه رویی از آن استفاده می نمایند.
این محصول به دو دسته تقسیم می شود. در دسته اول از چوب های خاص و باکیفیت استفاده شده که امکان عبور رطوبت از آنها بسیار کم است. اما در دسته دوم، از یک پوشش ضد آب بر روی سطح چوب یا بین لایه های آن استفاده شده که در برابر رطوبت مقاوم می باشد. قیمت تخته چندلایی ضد آب دسته اول بالاتر است و کیفیت چوب بر روی قیمت گذاری آن تاثیر دارد.


مزایای تخته چندلایی ضد آب
تخته چندلایی ضد آب عایق صوت و حرارت می باشد. این تخته دارای قابلیت تغییر شکل و خم کاری است. به همین دلیل از آن برای ساخت ظروف چوبی استفاده می کنند. تخته چندلایی ضد آب در برابر آب و حرارت، مقاومت بالایی دارد. بنابراین از آن درمکان های مرطوب مانند قایق سازی و هواپیما سازی استفاده می شود.
یکی دیگر از مزایای این محصول، افزایش پایداری و مقاومت مکانیکی و فیزیکی می باشد. استحکام بالای تخته چندلایی ضد آب باعث شده تا از آن بعنوان تخته قالب بندی و آرماتور بندی استفاده گردد.
کاربرد تخته چندلایی ضد آب
پلای وود ضد آب کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. از این محصول برای واگن سازی، قایق سازی، هواپیما سازی، ساخت خانه ها، مبلمان، دکوراسیون داخلی و خارجی و … استفاده می شود. همچنین در کابینت سازی، ساخت پالت، کفپوش، قالب بندی ساختمان، نمای خارجی ساختمان ها، تخته آرماتوربندی و … از این محصول می توان استفاده نمود.


نحوه ساخت تخته چندلایی ضد آب
تولید کننده تخته چندلایی در تهران، انواع پلای وود را تولید و روانه بازار می کند. یکی از محصولات این مرکز، تخته چندلایی ضد آب می باشد. برای ساخت آن، ابتدا کنده چوب را را به تخته های نازک برش می دهند. سپس این تخته ها را بر روی هم قرار داده و با استفاده از چسب بسیار قوی و ضد آب، اعمال فشار و حرارت محصول را تولید می کنند.
در تولید تخته چندلایی ضد آب از بهترین چوب یعنی گرید a استفاده می شود. همچنین نوع چسب به کار برده شده در تولید آن، چسب مخصوص شیمیایی ضد آب می باشد. این چسب از رزین‌ های صنعتی تولید می ‌شود و بسیار متراکم است. بنابراین زمانی که چسب بین تخته ‌های چوب قرار می‌ گیرد، فضای بین آنها به طور کامل پوشش داده شده و حتی حباب هوا هم در آن دیده نمی ‌شود. این موضوع مانع از عبور رطوبت می گردد. در نتیجه این تخته ها، مقاومت بالایی در برابر عبور آب دارند. تولید کننده تخته چندلایی در تهران، محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب به فروش می رساند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۲:۳۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)